Twee pontjes en een brug - Reisverslag uit Roslev, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu Twee pontjes en een brug - Reisverslag uit Roslev, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu

Twee pontjes en een brug

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

19 Juni 2012 | Denemarken, Roslev

In tegenstelling tot gisteren is het vandaag een prachtige dag geweest, veel zon, een lucht vol met witte wolkjes en een heerlijke temperatuur. Vanuit Ribe de Margrietroute weer opgepikt en langs de kust naar het noorden gereden. Het blijkt niet erg mee te vallen om de route te volgen. Gaf ik ze eerst nog een mager zesje voor de markering, in de loop van de dag veranderde dat naar een dikke onvoldoende! Ik ben heel vaak het spoor bijster geraakt en moest dan met de kaart erbij kijken hoe je de route weer op moest pikken. Niet erg handig als je alleen bent. Gelukkig zijn de wegen hier rustig, zodat je af en toe al rijdende een blik op de kaart kunt werpen.

Het kostte allemaal wat meer tijd dan ik had gepland, zodat er van de wandeling over dat planetenpad niets terecht is gekomen. Ik ben er zelfs niet in de buurt geweest! Wel heel veel andere dingen gedaan, onder andere een paar kerkjes bekeken. Wat een schattige kerkjes hebben ze hier toch! En ze zien er allemaal zo wit en zo fris uit, net alsof hier helemaal geen luchtvervuiling is.

Ook heb ik de Blåbjerg beklommen en boven genoten van het uitzicht. Nou is "berg" wel een erg grote benaming, hoor, voor dit pukkeltje. Maar het was toch leuk. De weg die ik volgde liep over een hele lange smalle landtong, dwars door de duinen. Met dit zonnige weer een schitterend gezicht, maar het is wel helemaal volgebouwd met vakantiehuisjes. In het hoogseizoen zal het hier wel loeidruk zijn, maar nu was het prima te doen.

Er stond ook een hele grote vuurtoren, Lyngvig Fyr, en ik heb even overwogen om naar boven te klimmen, maar ik vond hem te hoog. Had geen zin om me helemaal bekaf te lopen. In plaats daarvan maar een ijsje gekocht, heerlijk chocola met straciatella. Een eindje verderop was er een minder hoog uitkijkpunt en daar ben ik wel even op geklommen. Mooi uitzicht, niet naar zee, maar wel naar de "binnenwateren".

Aan het eind van de landtong moet je dan met een pontje over en toen ik aan kwam rijden kwam ook net de pont aanvaren. Ik heb dus maar heel even moeten wachten. De overtocht was maar kort, 10 minuutjes, en ik heb heerlijk boven op het dek gestaan. Goh, wat een lekker weertje was het vandaag!

Inmiddels had ik het opgegeven om via de Margrietroute te rijden en BramBram opdracht gegeven om de kortste route te kiezen. Dan komt ie vaak met de leukste weggetjes. Ik kon kiezen of ik via een omweg over de weg zou gaan of met nog een pontje. Nou, ik had nog best tijd, dus voor het pontje gekozen. Daar moest ik wel even (20 minuutjes) op wachten, maar er was in de buurt genoeg om te fotograferen.

De overtocht zelf was kort, 5 minuten dit keer, en aan de overkant ben ik dwars over het eiland Mors gereden. Aan de andere kant het eiland weer af via een mooie grote brug en tot m'n verbazing ligt m'n hotel zo'n beetje onder die brug! Ik dacht dat dat nog wat verderop zou liggen, maar dit was wel een prettige verrassing, wat een prachtig plekje voor een hotel. Ik heb ook een superdeluxe kamer, met terras en vanaf het terras uitzicht op de brug. Volgens mij gaat straks de zon onder achter die brug ...

Nu eerst maar even m'n spulletjes organiseren en mezelf even opfrissen. O ja, op m'n kamer staat ook een waterkokertje met een hele bende koffie, thee en chocola erbij. De kamer is niet te vergelijken met wat ik gisteren had, maar hij is zeker even goed!

  • 19 Juni 2012 - 17:25

    Sabine:

    het klinkt heel erg super allemaal zeg. en fijn dat het weer weer wat beter is\ liefs

  • 19 Juni 2012 - 18:51

    Elly:

    Ja, lastig als je alleen reist. Volgend jaar ben ik er weer bij hoor! Als ik je verslagen lees begint het alweer te kriebelen. Heerlijk dat reizen!

  • 19 Juni 2012 - 19:26

    Tineke:

    Hoi Danyell, leuk hoor om zo een beetje met je mee te reizen. Zo kom ik toch op plaatsjes waar ik anders nooit zou komen. Ik hoop dat je een beetje goed weer houd. Veel plezier en ik hou je in de gaten
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 19 Juni 2012 - 19:27

    Tineke:

    Zie nu pas dat het Denemarken is, daar ben ik wel geweest hahaha doe je mijn zwager de groeten

  • 19 Juni 2012 - 19:39

    Mar:

    Wat een mooie foto's al... ze bewijzen het mooie weer dat je nu had, kijk al uit naar de volgende reeks

  • 19 Juni 2012 - 20:51

    Elly:

    Waaaauww... mooi die laatste en er zitten nog meer plaatjes tussen. Wat een mooie dag vandaag!

  • 20 Juni 2012 - 04:39

    Marja:

    Wat een prachtige zonsondergang heb je gezien zeg en met die bootjes op de voorgrond maakt het helemaal af. Een schitterende foto. Veel plezier nog.

  • 20 Juni 2012 - 07:11

    Sunny:

    Jaja, een molen. In Denemarken. Tuurlijk! Zeg nou maar gewoon dat je een beetje in Drenthe rond aan het scheuren bent met je nieuwe Kia :-)

  • 24 Juni 2012 - 17:17

    Hein:

    weet je ook wat de betekenis is van de mannetjes bij de zee in Esbjerg.
    Het is de kunst hoe wij erop toezien goed om te gaan met de Waddenzee in het bijzonder en de natuur algemeen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 62718

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: