Een rustig dagje vandaag - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu Een rustig dagje vandaag - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu

Een rustig dagje vandaag

22 Juni 2012 | Denemarken, Viborg

Nou, ondanks de bimbammende klok heb ik toch heerlijk geslapen vannacht! Inmiddels hoor ik de klok nog maar heel af en toe, ben er al helemaal aan gewend. Zal hem straks nog missen ... ;)

Ik ben even ijverig bezig geweest met het plaatsen van foto's van de afgelopen dagen en inmiddels ben ik helemaal bij! Voor de rest ga ik er vandaag een rustig dagje van maken. Het is regenachtig weer, dus ik ga zo op pad voor het zoutcentrum en misschien nog een kalkgroeve bezoeken. Ik zie wel!

:SMS update:: 22 juni 2012 :
Nou nou nou, Barrie en Boosje zijn ook in Denemarken gearriveerd, hoor! Regen regen regen ... en één compact loodgrijs wolkendek! En de voorspellingen voor de komende dagen zijn hetzelfde, dus ik vrees het ergste voor de Haervejsmarchen!

Net heerlijk in de Dode Zee liggen dobberen. Was geweldig, veel lekkerder dan een sauna! Nu lekker aan de koffie met een appelpunt, het leven is goed in het Deense land!

Alleen mag het nu wel ophouden met regenen ... :( :( :(

:SMS update:: 22 juni 2012 :
Yes Yes Yes Het is droog!!! :) :) :) :) :)

Blâuh in de lug!

Zon zon zon! En ik heb de aanmeldingsplek gevonden. Veel grote parkeerplaatsen hier en allemaal gratis!

:SMS update:: 22 juni 2012 :
Ziezo, ik ben aangemeld! Heb het T-shirt ook al, nu alleen nog ff lopen! ;)

Nou, zoals blijkt uit m'n sms-updates hierboven was het bezoek aan het Zoutcentrum een voltreffer! In de stromende regen daar gearriveerd en BramBram stuurde me naar de achterkant, zodat ik een aardig eindje moest lopen, blij dat ik een plu in de auto had!

Badpak had ik meegenomen, maar geen handdoek natuurlijk en die kon ik daar huren voor ongeveer anderhalve euro. Daar kunnen ze in de Zwaluwhoeve nog een voorbeeld aan nemen! Als eerste ben ik een bad gaan nemen in "De Dode Zee". De watertemperatuur was 40 graden en het zoutgehalte was 30%. En ja hoor, je bleef echt drijven op het water. Helemaal geweldig en heerlijk relaxed, want je bent volkomen gewichtsloos. Ik vind het 100 maal lekkerder dan een sauna of een stoombad. Als er zo'n bad in Rozenburg stond, dan lag ik er iedere week in!

Na het bad koffie met een punt genomen en toen een kijkje gaan nemen in het huisje waar nog zout gemaakt wordt zoals het ook al in de Middeleeuwen gedaan werd. De zoutmaker was blij dat er iemand kwam, geloof ik en hij vertelde honderd uit. Hij liet precies zien hoe alles werkte en liet me ook proeven. Goh, errug lekker hoor, dat verse zout! Hij mengt het zout ook met verschillende kruiden en dan krijgt ieder tiepje zout een ander smaakje. Heerlijk, maar je krijgt er wel dorst van, zodat ik de man beschuldigde van een deal met het restaurant. Hij kon er hartelijk om lachen!

Na de aanschaf van verschillende zoutprodukten ben ik weer terug gereden naar Viborg en het was inmiddels droog geworden. Niet veel later verschenen er ook weer veel plekken blauw in de lucht en eenmaal in Viborg was het heerlijk weer! Inmiddels vond ik het wel tijd worden om me aan te gaan melden voor de Haervejsmarchen, daarover maak ik een apart verslag!

• 22 Juni 2012 - 12:52

Ineke Brouwer:

Hier is het ook Barrie en Boosje hoor, je mist er niks aan! Leuk verslagje weer geschreven! En de foto's zijn prachtig! Ik zie dat er een optie is voor Greetz, misschien leen ik er eentje van je ok? Echt leuk!!