Over de Grote Belt Brug! - Reisverslag uit Nyborg, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu Over de Grote Belt Brug! - Reisverslag uit Nyborg, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu

Over de Grote Belt Brug!

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

26 Juni 2012 | Denemarken, Nyborg

Vroeg op vanmorgen, ik heb weliswaar niet zo'n lange dag voor de boeg, maar ik moet voor 17.00 in m'n volgende hotel inchecken. Straks verlaat ik Funen weer, nu over de Grote Belt Brug.

Toen ik nog met Rob ieder jaar naar Noorwegen kwam, was die brug nog in aanbouw. Vanuit Kiel voer je onder de brug door en ieder jaar weer kon je zien hoe ver hij al gevorderd was. Het mooiste was als je de boot naar Göteborg nam, dan voer je er bij nacht onderdoor. Prachtig verlicht! We namen ons toen voor om de brug zodra hij klaar was ook eens per auto te verkennen. Zogezegd, zo gedaan en zoals ik gisteren al schreef ben ik nu op precies hetzelfde plekje geweest als toen. Dat is toeval hoor, ik had geen idee dat dat in Nyborg was! Wel hartstikke leuk om terug te zien. Het blijkt trouwens dat ik er verleden jaar met Elly ook heel dicht bij ben geweest, we hadden toen gewoon iets verder door moeten rijden!

Ik zie net in Wikipedia dat de opening van de brug in 1998 is geweest, time flies ...
En om een idee te krijgen van de grootte van de brug: de pylonen, waaraan de brug hangt zijn 270 meter hoog, da's bijna de Eiffeltoren!

:SMS update:: 26 juni 2012 :
Er staat erg veel wind! Ben benieuwd of ik niet met Kiaatje van de brug af waai ... Nou, we zullen het zien, ik ga nu de snelweg op. Hup hup Kiaatjuhhhhh!

:SMS update:: 26 juni 2012 :
SOS vanuit de Grote Belt! Er stond teveel wind ... blub blub blub blub blub ... Grapje hoor, ik sta aan de andere kant foto's te maken op een winderige klif!

:SMS update:: 26 juni 2012 :
Zo, welbesteed dagje tot nu toe. Slot Gavnø bekeken, een cache gevonden in Praestø, leuk strandje bekeken en nu koffie- en tasoverpakstop. Dan op m'n gemakkie naar Borre. Heel veel wind nu, bijna storm!

Helaas geen leuke update, vlak voordat ik de brug naar Møn over zou gaan, heb ik een klein aanrijdinkje gehad. Niks ernstigs, geen persoonlijk letsel, maar Kiaatje is een beetje geschaafd aan de achterkant. Vervelender is wel, dat het mijn schuld was, ik kwam vanaf een parkeerplaats bij een erg onoverzichtelijke bocht. Nou moet ik wel zeggen dat ik het idee kreeg dat de bestuurder van de andere auto niet echt z'n best deed om te remmen! De politieagent die erbij kwam dacht ook dat hij wel op tijd zou hebben kunnen stoppen. Maar ja, bewijs is er niet natuurlijk en onze snelheid was zo laag dat er ook geen remsporen waren of zo, die iets konden vertellen. Het zij zo, ik moest alleen ook nog eens een boete betalen ... Duur dagje dus!

Ik schrijf de rest van vandaag in een nieuw verslag, dit wil ik maar zo gauw mogelijk vergeten! In Nederland, als hij naar de reparateur moet, is het vroeg genoeg.

• 26 Juni 2012 - 07:38

Mar:

Lijkt me erg mooi allemaal...
    't Zal best een dubbel gevoel geven, maar ik geloof niet dat je alleen reist ;)

• 30 Juni 2012 - 02:49

Marja:

Hoi Danyell, hoe gaat het met die mooie herinneringen met Rob? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat het soms ook moeilijk is.