Een kort verslag - Reisverslag uit Enfield, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu Een kort verslag - Reisverslag uit Enfield, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu

Een kort verslag

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

23 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Enfield

Vandaag een kort verslag. Ik ben lekker bijtijds opgestaan en heb al m'n spulletjes alvast zover ingepakt en toen richting de ontbijtzaal vertrokken. Daar was ik om precies kwart over acht, als het ontbijt begint en er waren meer mensen op dat idee gekomen. Vier tafeltjes bezet en omdat alles hier op bestelling gaat duurde het vrij lang voor ik wat te eten had. Het was inmiddels vijf over half negen. Twintig minuten o een ontbijtje wachten vind ik persoonlijk veel te lang. Geef mij maar een ontbijtbuffet!

Maar goed, de eieren en de toast smaakten heerlijk en met twee kopjes koffie erbij had ik m'n buikje vol. Uitgecheckt en op pad. Eerst BramBram laten zoeken naar een benzinepomp, want Kiaatje had weer dorst en ik tank liever ergens in een stadje dan langs de grote weg, scheelt vaak toch een paar euro!

Daarna ben ik gewoon via de snelste weg naar Enfield gereden, het was niet zulk mooi weer en ik had eigenlijk geen zin meer om ruim 400 kilometer over smalle wegen te rijden met de onvermijdelijke haastige Engelsen op m'n bumper! Tot m'n stomme verbazing rijden diezelfde Engelsen op de snelweg opeens amper 90, terwijl je 115 mag! Weet je waar GB voor staat? Gekke Britten!

Het is behoorlijk druk op de weg, maar op één opstoppinkje na heb ik geen files. Ik ben tweemaal gestopt om wat te drinken en naar het toilet te gaan. Dat is hier wel weer mooi geregeld, bij de "Services" langs de wegen heb je volop keuze uit restaurantjes en koffietentjes en de toiletten zijn overal gratis!

Al met al arriveer ik vrij vroeg bij m'n hotel in Enfield. Ik heb daar een echte éénpersoonskamer met dus een echt éénpersoonsbed! Dat zal wel wennen zijn na dat driepersoonsbed van de laatste drie nachten. Ook in dit hotel is er WiFi, maar helaas weer niet op m'n kamer. Ik zit dit verhaal dus maar weer in de bar te tikken ...

Ik ben nog een ommetje wezen maken naar het centrum van Enfield, erg gezellig met een heleboel winkels en eethuisjes. Er zat ook een Subway en daar heb ik weer m'n favoriete sub gegeten (met tonijn, sla, uien, tomaat, kaas en uiensaus). Op een bankje in een parkje nog even van het heerlijke weer zitten genieten, want hoewel het vandaag bewolkt was, was het wel een goede temperatuur.

Vanavond maar weer vroeg naar bed, ik ben moe en heb een beetje hoofdpijn. Zal wel door het autorijden komen, hoewel ik niet echt moeite heb met links rijden, vind ik het wel inspannender omdat het lastiger is om situaties snel in te schatten. Dus welterusten alvast en morgen de laatste dag, morgenavond slaap ik in m'n eigen bedje, hoop ik!

  • 23 Augustus 2013 - 22:04

    Jannie:

    Hoi Danyell

    Nog een fijne laatste vakantie dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 62470

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: