Het regent :( :( :( - Reisverslag uit Ærøskøbing, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu Het regent :( :( :( - Reisverslag uit Ærøskøbing, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu

Het regent :( :( :(

29 Juni 2012 | Denemarken, Ærøskøbing

Ze hebben me gefopt met hun mooie weersvoorspellingen! Vannacht hevig onweer gehad en nu is het zwaarbewolkt en net valt er weer een bui. Ik heb heerlijk geslapen in het roze-roosjes-bed en het ontbijt wat klaar stond was ook prima. Niet luxe, maar ik zit hier ook op een heel goedkoop adresje. Ga straks maar naar Ærøskøbing en dan hopen dat het toch een beetje droog blijft vandaag, misschien dat ik dan vanmiddag nog wat kan wandelen! Mwâh, terwijl ik dit tik wordt de bui heviger, dat voorspelt niet veel goeds. Maar ik trek er natuurlijk toch op uit, ga niet de hele dag binnen zitten, niks voor mij!

:SMS update:: 29 juni 2012 :
Oeps, net weer een boemberdeboem, onweer is nog niet weg!

Uilenpost update: 29 juni 2012 :
Ik ben op de Wegisweg, verdomd als het niet waar is. Verwacht ieder moment Hagrid tegen het lijf te lopen!

:SMS update:: 29 juni 2012 :
Het zonnetje schijnt weer. FF quick lunch. Bij de haven van Ærøskøbing. Dan naar Marstal om geld te pinnen. De enige automaat hier is buiten werking. Zal Voldemort wel de hand in hebben.

Getverredèmme, wat een smerige winkeltjes hebben ze hier! Een vaffelbageriet, gètsie, warme wafels met suiker, softijs en chocola, BAH, BAH, BAH! .......... Burpppppp ....... ;)

Nou, vanmorgen inderdaad nog een hele tijd enorme regen en onweer gehad. Ik heb maar een beetje rond gereden en ik begon al te wanhopen dat het de hele dag zo zou blijven. Toch maar richting Æroskøbing gereden en toen ik daar aankwam werd het zowaar droog.

Ærøskøbing is een droom van een stadje! Het ene leuke straatje na het andere, allemaal met oude fleurig geschilderde huisjes. 't Is inderdaad net of je in een film van HarryPotter rondloopt! Er zijn drie kleine musea en voor ongeveer 10 euro mag je ze alle drie bezoeken. Dat heb ik dus gedaan en vooral het bootjes-in-flessen museum en het Hammerstinghuis vond ik leuk.

Flaske-Peter wist in werkelijk iedere fles wel een scheepje te bouwen en in het museum staan er honderden! Hier heb ik ook een vlaggetje van het eiland gekocht, dat heeft de kleuren geel, groen en rood. Dat kwam me bekend voor en ik zei dat het wel op de vlag van Litouwen leek. Blijkt het dus exact dezelfde vlag als die van Litouwen te zijn. Ik geloof dat ze een beetje verwonderd waren dat ik dat als Nederlandse wist ..., tja, je hebt een vlaggentik of je hebt het niet, hè!

Het Hammerstinghuis is een huis van een verzamelaar van van alles en nog wat. Het is nog helemaal in de oude staat en hartstikke leuk om te zien. De muren zitten vol met oude tegeltjes uit ... Nederland! Ook het derde museum was best de moeite waard, dat ging over het stadje zelf.

Na een patatje bij de haven ben ik richting Marstal gereden, omdat in Ærøskøbing de enige pinautomaat buiten werking was. En bij m'n huidige B&B kan ik niet met creditcard betalen. In Marstal heb ik een schandalig lekkere warme wafel met suiker, softijs en chocola zitten eten en leuke winkeltjes bekeken. Daarna het zeemansmuseum in, werkelijk een schitterend museum met de grootste collectie schilderijen, pentekeningen, aquarels en foto's van schepen die ik ooit heb gezien.

Daarna nog even naar Søby om te bekijken waar ik morgen de boot moet hebben en bij de vuurtoren een cache gezocht en gevonden. Toen begon het weer te noodweren, dikke regen en onophoudelijke flitsen in de lucht. Een cache bij een hunebed bven op een heuvel heb ik dus maar laten schieten.

Nu thuis m'n spulletjes aan het organiseren en dan heel vroeg naar bed, ik heb slaap als een grote vent en ik moet morgen héél vroeg op, boot vertrekt om 06:20 uur ...