Ook regen in Denemarken! - Reisverslag uit Ribe, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu Ook regen in Denemarken! - Reisverslag uit Ribe, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu

Ook regen in Denemarken!

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

18 Juni 2012 | Denemarken, Ribe

Nou, ik was de grens nog niet over of de blauwe stukjes in de lucht verdwenen weer rap en toen ik bij een benzinestation wat koffie voor onderweg kocht en geld pinde, begon het alweer te regenen.

De Margrietroute had ik vrij snel te pakken, maar met dit weer was er eigenlijk niet zoveel aan. Wel een mooie kerk bekeken in Logumkløster en wat verderop twee leuke molens. Toen heb ik BramBram maar een route via "vermijd snelwegen" laten zoeken die een beetje op de Margrietroute leek, maar iets korter was.

Mooie wegen gereden, heerlijk recht, lang en stil. Eenmaal in Ribe aangekomen was m'n overnachtingsadres gauw gevonden, alleen was er niemand! Op het telefoonnummer wat ik had, kreeg ik alleen een voicemail. Heb ik weer hoor, Deense voicemail, daar versta ik natuurlijk geen woord van! Gelukkig kon een mevrouw die daar ook logeert me aan een tweede nummer helpen en daar kreeg ik wel contact. Binnen 5 minuten was er nu iemand aanwezig om me m'n kamer te wijzen.

Mooie ruime kamer, met twee heerlijke fauteuils en een gigantisch breed bed. Helaas geen ligbad, maar een douche. Ik moest contant betalen, dus was zowat alles wat ik gepind had weer op. Gauw dus maar Ribe in en opnieuw gepind. Erg leuk stadje en het werd weer droog en zonnig ook. Zit nu bij een Italiaans restaurant op een Italiaanse omelet te wachten. Oeps, hij is er al!

En de omelet was overheerlijk! Daarna nog wat verder gewandeld in het stadje, jammer dat ze het hele centrum aan het verbouwen zijn, lastig fotograferen en er staat zo'n prachtige Domkerk! Ben nu weer op m'n kamer en zit de route voor morgen te bekijken. Het blijkt dat ik langs een museum kom waarbij een "planetenpad" gewandeld kan worden van ca. 12 km. Misschien net zoiets als in Westerbork, als het een beetje goed weer is, is het misschien leuk om te doen!

Verder liggen alle batterijen en aanverwante artikelen weer op te laden en ik ga zo m'n eigen batterij ook maar even opladen met 8 uurtjes slaap, was een lange dag vandaag! Welterusten!

• 18 Juni 2012 - 18:45

Ineke:

Wat een geluk dat er iemand was die je een ander telefoon nummer kon geven!