Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Rozenburg, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Rozenburg, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan!

16 Juni 2012 | Nederland, Rozenburg

Zoooooooo, kopje koffie en dan op pad! Het weer is helaas somber en grijs, maar toen ik de auto aan het inladen was, bleek het wel een lekkere temperatuur te zijn. En op het ogenblik is het droog!

Ik denk trouwens niet dat ik iedere keer een nieuw reisverslag maak, eentje per dag lijkt me wel genoeg, die ik dan steeds bijwerk. Maar ik weet niet of m'n volgers ook bericht van aanpassingen krijgen of alleen van nieuwe verslagen. Dan moeten jullie in de loop van de dag zelf nog maar eens kijken. Ik maak in ieder geval minimaal één verslag per dag!

Inmiddels ben ik gearriveerd in Harlingen na een voorspoedige rit. Af en toe kwam de zon door de wolken en zeker op de Afsluitdijk zorgde dat voor prachtige plaatjes! Verder hoor ik de mensen al denken: in Harlingen als je naar Denemarken gaat? Ja, degenen die me kennen weten dat ik de 17e juni altijd op Vlieland doorbreng (ben daar dit jaar 20 jaar geleden getrouwd), dus ook nu. Paar daagjes op "mijn eiland" en dan maandag verder naar de uiteindelijke bestemming, Denemarken!

10 uur, Vlieland is inmiddels in zicht. Nu nog ff het bochtje, over de golfjes rollen en dan richting aanlegsteiger. Zal blij zijn als ik van de boot af ben, erg druk en veel lawaai. Waarom gaan mensen met kleine kinderen niet in de familiesalon zitten, waar speelmogelijkheid voor die kinderen is?

12 uur, op Vlie gearriveerd en ingecheckt in hotel. Eerst even naar de begraafplaats geweest en toen winkeltjes kijken. Theelepeltje gekocht en nu op een terrasje een heerlijke chocolaccino aan het drinken. Prachtig mooi weer, maar wel veel woei, dat wordt geen fiets huren!

14 uur, heerlijk met de gierende wind in de rug langs het wad gelopen naar de jachthaven en daar bij het bankje en het bord "Vlieland groet u" een cache gezocht en gevonden! Toch leuk om te bedenken dat ik al op dit bankje over het wad zat uit te kijken toen geocachen nog science fiction was ... Ik word oud ... :)

Op de terugweg door het bos gegaan, als je uit de wind bent, is het best lekker. Nu in de hotelkamer ff m'n spulletjes georganidingest.

:SMS update:: 16 juni 2012 :
17 uur, bij de vuurtoren met prachtig uitzicht over het wad. Zie net de laatste boot van vandaag vertrekken!

23 uur, op de drukke bootreis na heb ik een heerlijke dag gehad. Veel zon en veel wind, ben er helemaal rozig van! Inmiddels drie caches gevonden, waaronder een multi, die over de Vlielandse Glopjes ging. Erg leuk! Er ligt ook nog een multi in Kroon's Polders, die ga ik morgen doen als het goed weer is. Verder heb ik natuurlijk de traditionele poffertjes in het pannenkoekenhuis gegeten. Vanavond heb ik op het strand van de zonsondergang genoten en nog een heel stuk langs de zee gelopen. Eerst met wind tegen en terug met wind mee. M''n schoenen zijn gezandstraald ... Door de duinen en het bos terug naar het hotel, nu ff lekker badderen en dan bedje toe. Was best een lange dag.

O ja, ik heb hier op Vlie alleen m'n I-Pad bij me en kan daarmee geen foto's uploaden. Die houden jullie dus nog tegoed als ik straks een keer m'n gewone laptop opgetuigd heb! Welterusten!

• 16 Juni 2012 - 05:30

Mar:

Nou Danyell, ik wens je hele fijne dagen en een mega mooie trip via Vlieland naar Denenmarkten !

Ik las net de bezorgdheid van je mams en denk dat ik (wellicht) een overbodige tip heb voor je wandeltochtjes...
    Neem een (voetbal) fluitje mee en voldoende batterijen; het fluitje is vaak igv nood en een lege telefoon o.i.d nog wel gebruiken en volle batterijen om je GPS positie te kunnen doorgeven (als een mobiele telefoon o.i.d wel werkt maar je niet verder zou kunnen lopen)

Ergens in Denemarken is een TB van mij... zou te toevallig zijn als je die ergens gaat tegenkomen.

Ik kijk uit naar je verhalen en foto's !!

Groetjes,

Mar

• 16 Juni 2012 - 15:26

Marja Sangers:

Hoi Danyell, geniet van "jou" eiland en de trip straks naar Denemarken. Ik kijk nu al uit naar al je ongetwijfeld mooie foto's.