Tijd voor een ommetje op Vlieland - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu Tijd voor een ommetje op Vlieland - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu

Tijd voor een ommetje op Vlieland

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

17 Juni 2012 | Nederland, Vlieland

Zo, net heerlijk ontbeten en nu de wandelplunje maar aantrekken om een ommetje Vlieland te doen. Ik heb dit verslag maar alvast aangemaakt, dan komen alle sms-updates die ik doe automatisch hier terecht, want ik neem de I-Pad niet mee!

:SMS update:: 17 juni 2012 :
10 uur, koffie bij de vuurtorenvijver, geen eendjes, wel veel kikkers! Maken een boel herrie. Ook mooie waterlelies.

:SMS update:: 17 juni 2012 :
11 uur, sanitaire stop bij camping Lange Paal. Toch wel handig als je zo je adresjes hebt ... :)

:SMS update:: 17 juni 2012 :
En een bankjesrust bij Nieuwe Kooi. Beetje last van linker grote teennagel. Maar bij inspectie ziet ie er goed uit, dus gewoon verder wandelen richting Kroon's Polders!

:SMS update:: 17 juni 2012 :
Uitzicht over Kroon's Polders en zicht naar Texel. Verheug me op de terugweg met wind mee!

:SMS update:: 17 juni 2012 :
Zo, dat waren 15 km met wind tegen. Nu terugvliegen met wind in de rug!

Zo, ik zit inmiddels gepoedeld en wel in m'n hotelkamer na te genieten van een heerlijke dag! Na een uitstekend ontbijtje vanmorgen om ca 10 uur vertrokken voor een ommetje Vlie. Doel waren Kroon's Polders, daar moet een cache liggen, maar ook zonder dat is het de moeite waard.

De wind was nog niet gaan liggen en op de heenweg zou ik die pal tegen hebben. Ik ben dus zoveel mogelijk in de bossen gebleven, waar je wat in de luwte loopt. Daardoor loop je wel wat kilometertjes extra, maar het is leuker dan 7 km Postweg. Ondanks dat ik hier toch al heel wat jaartjes kom, heb ik toch weer nieuwe paadjes bewandeld!

Bij Dodemansbol aangekomen blijkt daar het één en ander veranderd te zijn. Er staat een nieuw hek om het drenkelingengraf en er zijn een aantal bomen gekapt. Ziet er nog een beetje kaal uit! Ook een bankje waar ik altijd met Rob even ging zitten, was vervangen. Zo raken er toch steeds meer plekjes minder "van ons".

Ik had koffie in de thermos meegenomen, dus ik ben het Posthuys voorbij gelopen en direct Kroon's Polders in gegaan. Schitterende wandeling, en ik heb zo goed en zo kwaad als het ging de antwoorden op de multi opgezocht. Helaas heb ik de cache niet kunnen vinden, hoewel nu net op de checker bleek dat de coördinaten wel goed waren. Nou ja, heb ik nog iets voor volgend jaar!

Toen ik terug kwam uit de polders, liep ik nog een oude bekende tegen het lijf: Akkie v.d. Ploeg die hier de avond4daagse organiseert. Die heb ik een aantal jaren geleden gelopen en zij herkende mij ook nog. Zij woont naast het Posthuys en nodigde me spontaan uit voor een kopje koffie! Gezellig een uurtje zitten kletsen.

Toen ben ik over het strand terug gelopen en nu met de wind in de rug natuurlijk. Ik vlóóg over het strand! Ik ben ook helemaal tot het strandhotel op het strand gebleven, ik had geen zin in de duinen met al die klimmetjes.

Toen binnendoor over de Badweg gegaan en even langs het kerkhof geweest. In de Dorpsstraat heerlijk een patatje pinda en een frikadel speciaal zitten eten en een ijsje toe. Terug in het hotel stond GPS op 29,93 km. Mooi uitgekiend dus! Stempel gehaald bij het VVV en toen lekker een bakkie koffie gedaan en gebadderd. Nu een beetje spulletjes aan het pakken, morgen de vroege boot van 7 uur!

  • 17 Juni 2012 - 12:43

    Cornelia:

    Nog schade gezien van de brand van laatst?

  • 17 Juni 2012 - 19:51

    Danyell :

    Aan Cornelia: Niks van gezien!

  • 17 Juni 2012 - 20:16

    Mar:

    Goede voortzetting van de reis morgen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 62470

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: