Haervejsmarchen, aanmelding en openingsceremonie - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu Haervejsmarchen, aanmelding en openingsceremonie - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Danyell - WaarBenJij.nu

Haervejsmarchen, aanmelding en openingsceremonie

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

22 Juni 2012 | Denemarken, Viborg

Na terugkomst van m'n bezoek aan het Zoutcentrum ben ik gelijk doorgereden naar de Viborg Kaserne om me aan te gaan melden voor de Haervejsmarchen. BramBram loodste me er natuurlijk prima naar toe en er bleken vlakbij enorme parkeerterreinen te zijn, allemaal gratis!

De aanmelding was in een grote hal en het was niet druk. Dat was maar gelukkig ook, want het duurde allemaal nogal lang voor je je kaart had! Er zat een dame, die het nog niet helemaal door had, geloof ik. De eerste bekende was ik ook al tegengekomen, Henk Vink maakt Viborg de komende dagen ook onveilig.

Ook maar alvast een T-shirt gekocht en toen naar huis om boodschapjes te doen en een hapje te eten. Het was inmiddels weer zulk heerlijk weer geworden, dat ik besloot om naar de Kaserne te gaan lopen voor de openingsceremonie. Kon ik bekijken of het niet te ver was zodat ik helemaal niet met de auto hoef. Zo gezegd, zo gedaan en het bleek amper een kilometer verder te zijn! Nou, dan ga ik morgenochtend ook lekker lopen.

De openingsceremonie vond plaats in een grote tent. De Deense vlag met daarop het embleem van de Haervejsmarchen werd onder het spelen van het Deense volkslied de tent binnengedragen, daarna waren er speeches en muziek. Buiten vond er een demonstratie gymnastiek plaats, waar gymnasten mooie sprongen lieten zien. Je kon een hapje eten (ik heb een broodje worst genomen) en een slokje drinken. Ik was één van de weinigen die koffie dronken, tjonge jonge wat wordt hier veel bier gedronken!

Ook nu twee bekenden gezien, Hans en Nelly Steeman van het Walkers4Walkers forum. Na nog even naar de Ierse muziek geluisterd te hebben, ben ik teruggewandeld naar huis. In de stad is vanavond ook feest, maar toen ik over het centrale plein kwam, vond ik het daar nog erg tam.

Nou, al m'n spulletjes zijn gepakt voor morgen, startkaart zit in m'n rugzak, eten en drinken heb ik bij me, nu alleen nog een korte, maar hopeljk goede, nachtrust en dann geht's los!

• 22 Juni 2012 - 21:00

Marja:

Heel veel wandelplezier straks.