Even een kort stukje verslag - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Danyell - WaarBenJij.nu Even een kort stukje verslag - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Danyell - WaarBenJij.nu

Even een kort stukje verslag

Blijf op de hoogte en volg Danyell

16 Augustus 2012 | Duitsland, Bad Bentheim

Vakantie is bij mij synoniem met vroeg opstaan. Ook vanmorgen was het weer om 5 uur reveille! De rit naar Bad Bentheim ging voorspoedig en iets na negenen parkeerde ik Kiaatje bij het hotel. Even gemeld dat ik er was en toen op pad.

Dat begon al gelijk goed met een fikse klim, daar moet ik weer ff aan wennen hoor! Boven had ik wel een prachtig uitzicht en ik kwam daar ook al gauw bij twee caches. Die heb ik allebei gevonden.

De route ging langs een afgrond waar vroeger een steengroeve was geweest. Behoorlijk steile hellinkjes dus weer. En het was inmiddels al aardig warm geworden ook. Gelukkig stond er ook vandaag een windje! En dit eerste stuk was ook veel in het bos en met dit weer vind ik dat helemaal niet erg!

Daarna ging het naar een klein dorpje, Suddendorf, maar helaas was het te klein om een koffietentje te hebben. Jammurrrrrr! Had best trek in een bakkie gehad!

Na dit dorpje volgt er een schaduwloos pad langs het water, de Vecht. Het is een prachtig pad, met mooi uitzicht over de weilanden en in de verte zie je kerktoren van Schüttorf al staan. Dat is een immense toren en wordt dan ook "de reus van Schüttorf" genoemd.

Maar voor ik Schüttorf in ga, las ik nog even een bankjesrust in de schaduw in. Haha, daar heb ik ook nog een cache gevonden die zo opzichtig verstopt was dat ik er drie maal overheen keek!

In Schüttorf eerst de kerktoren bewonderd en gefotografeerd en daarna bij een Italiaanse zaak een Latte machiato gedronken. Zo, daar was ik wel even aan toe. Ze hadden hier ook heerlijke ijsjes, maar dat durfde ik nog niet aan, ik was net over de helft van vandaag!

Na een rondje door Schüttorf (waar ik even het oude raadhuis ben wezen bewonderen) ging de route het dorp weer uit en volgde er een lange weg/fietspad door het bos. Was wel leuk, er was een soort avonturenpad voor kinderen met allerlei uitleg over het bos en op een gegeven moment stonden er ligbanken om de boomkruinen van onderen te kunnen bekijken. Natuurlijk ben ik ook gaan liggen en heb een fotootje van mezelf gemaakt met de zelfontspanner.

Na het bos kwam ik bij een restaurantje, waar de kruisbessentaart werd aanbevolen, maar ik zat nog zo vol van de latte machiato dat ik maar doorgelopen ben. Nog meer bos volgende en zoals al gezegd vond ik het vandaag heerlijk! Ik heb de eerste paddestoelen en zwammen al gezien!

Het bospad kwam uit bij een Kurhotel met een mooie vijver met een fontein erin. Dat plekje had een eigen stationnetje en daar lag nog een cache, die kan dus ook in de annalen bijgeschreven worden.

Toen nog een laatste bospad en toen was ik terug in Bad Bentheim. Afzien, geen wind meer en in de volle zon! Een cache bij een standbeeld kon ik niet zo gauw vinden en ik werd helemaal gek van de warmte. Doorgelopen dus maar en gauw naar het hotel en daar een koele douche genomen.

Ik heb een mooie kamer aan de schaduwkant van het hotel, dus redelijk koel. Na de douche ben ik het stadje even gaan bekijken en kon het toch niet laten om terug te gaan naar die cache. En nu ik wat afgekoeld was en op m'n gemakje kon zoeken, had ik hem zo te pakken!

Terug in het hotel heb ik op het terras heerlijk zitten eten, courgettesoepje met brood en sausjes, botervis op een bedje van courgette en paprika en ijs met slagroom en verse rode vruchten toe. Zit nu aan een bakkie koffie.



-wordt vervolgd-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 62470

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: