Onwijs vroeg op! - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Danyell - WaarBenJij.nu Onwijs vroeg op! - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Danyell - WaarBenJij.nu

Onwijs vroeg op!

Blijf op de hoogte en volg Danyell

17 Augustus 2012 | Duitsland, Bad Bentheim

Fijn, je kan hier in het hotel al om half 7 ontbijten! Kan ik lekker vroeg starten met het verwachte warme weer en vanmiddag als het heet is op m'n gemakkie het koele slot bekijken! Heb best goed geslapen vannacht, de kamer was koel. Er is alleen wel een beetje luidruchtig verkeer hier! Zo, nu maar eens een hapje eten.

Nou, ik heb het vandaag precies goed bekeken! Het wandelen was heerlijk, vooral 's morgens toen het nog koel was. en die eerste uren ging het parcours ook nog eens volop door het bos, dus dat was dubbel koel!

Wel jammer vandaag dat ik nergens iets tegen ben gekomen waar ik wat kon drinken. Ik ben weliswaar in Gildehaus geweest, maar daar liep de route eigenlijk met een grote boog door de buitenwijken. En ik had geen zin om van de route af te gaan. Iedere meter teveel was vandaag verboden!

Ik ben nog wel even in de volle zon afgedaald in een zandsteengroeve. Was bloedjeheet, maar ik vond het toch wel de moeite waard.

In tegenstelling tot gisteren lagen er vandaag heel weinig caches langs de route, ik heb er één gevonden en bij de andere hingen er teveel dreuzels in de buurt. Nou ja, in totaal toch 10 gevonden en een earthcache gedaan, maar daar moet ik nog iets voor opzoeken.

Er waren erg veel fietsers onderweg vandaag en ook ontZETtend veel Nederlanders! Je kan hier trouwens over het algemeen gewoon Nederlands praten, de meeste mensen hier begrijpen dat heel goed.

Terug in Bad Bentheim ben ik eerst een stempel in m'n wandelboekje gaan halen bij het VVV en toen een heerlijk ijsje zitten eten (in de schaduw natuurlijk).

Toen het slot in en dat was erg leuk. Inderdaad lekker koel, vooral beneden in de kerkers. Ik ben zelfs de toren opgeklommen en heb genoten van het uitzicht over de omgeving. Het slot is trouwens ook in gebruik als trouwlocatie, terwijl ik er was vertrok er een bruidspaar en er arriveerde er eentje.

Na afloop een koude cola op het terras bij het slot gedronken en toen op m'n gemakkie teruggewandeld naar m'n hotel. Daar zit ik nu nog even met een koffie op het terras, nog effen en ik vang de rit naar huis weer aan. Ondanks de warmte zijn het toch twee prachtige dagen geweest. Ik kan iedereen deze reisjes aanbevelen!

- wordt vervolgd -