En de tweede dag was nòg warmer! - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu En de tweede dag was nòg warmer! - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu

En de tweede dag was nòg warmer!

Blijf op de hoogte en volg Danyell

27 Juli 2012 | Nederland, Bolsward

Na een prima nachtrust, het kamertje waar ik sliep was lekker koel, zat ik om 8 uur aan het ontbijt. Lekker brood en krentenbol en natuurlijk koffie erbij! Ik slaap echt vlakbij de start en om 10 over half 9 ging ik van huis om om kwart voor 9 in het startbureau te arriveren.

Ik kreeg de nieuwe routebeschrijving en maakte hier en daar even een praatje met bekenden. En ik heb natuurlijk kaartjes gestrooid. Om 9 uur volgde er weer een praatje met nieuws over de route en toen mochten we op pad.

Het was vandaag een stuk benauwder dan gisteren en ik ging dan ook al gauw aan de puf. Toch viel het in het begin wel mee, omdat er nog wat wind stond. Na verloop van tijd verdween de zon vaak achter de wolken en dat leek wel lekker, maar het werd er eigenlijk nog broeieriger door.

De eerste rust zat in Roodhuizen, naast de kerk die voor deze gelegenheid open was. Eerst ff een lekker bakkie gedaan en toen de kerk even bekeken. Was inderdaad een mooie kerk!

Verder maar weer, op weg naar de 2e rust in Wommels. De eerste rust zat trouwens op ca. 9 km, beter dan gisteren! De route was weer heerlijk, dit is echt spekkie voor m'n bakkie, echt jammer dat het zo warm is, anders zou ik er nog meer van genieten.

Na ongeveer 5 km heb ik even een korte bankjesrust ingelast, dà had ik mezelf beloofd op deze warme dag en zie, altijd als ik mezelf zoiets beloof, zit er ook een bankje op de afstand die ik wil!

De tweede rust is in de kantine van een kaatsvereniging, dat doet me denken aan een werkweek die ik vroeger met school heb gehad, naar Grouw. Toen werden de spelregels van het kaatsspel helemaal uitgelegd, best ingewikkeld, en ik weet er nu ook helemaal niks meer van af!

Deze tweede rust zit op 17,5 km en er wordt verteld dat het nu nog 10 km is. Weer een lange 25 dus ... Inmiddels is de wind helemaal gaan liggen en de zon is weer helemaal terug. De laatste 10 km zijn dus echt afzien. Erg jammer, want het is een prachtig stuk, maar ik kan er eigenlijk helemaal niet van genieten.

Er staat nog een verzorgingspost ongeveer 5 km voor het eind en daar kom ik nog even bij in de schaduw. Dan komt er een fietspad van ruim 3 km en dat gaat helemaal door de weilanden. Geen greintje schaduw en geen aasje wind. Ik zit er wel ff doorheen op dit stuk en sproei zowat m'n hele gezichtsdouche leeg. Ik zal blij zijn als vanavond dat onweer komt en het wat koeler wordt!

Eindelijk ben ik dan na 27 km bij de finish, tijd voor een koud drankje. Ik babbel nog even na met Chiel en Jan en dan komen Appie, Jannie en Anne binnen, met een groepje waarmee zij gelopen hebben. Nog even met z'n allen na zitten bieren en toen de laatst warme meters naar huis gewandeld.

Heerlijk in bad gelegen, haartjes gewassen en toen de stad in voor een hapje. Broodje hamburger dit keer. Het was gezellig in de stad, er was een braderie en het was koopavond, dus het was gezelliger dan gisterenavond.

Toen begon het te regenen en ben ik maar naar huis gegaan, waar ik nu samen met m'n gastvrouw naar het weerbericht zit te kijken. Morgen alweer de laatste dag ...

  • 27 Juli 2012 - 21:52

    Albert En Meintsje:

    succes morgen.....wordt in ieder geval een stukje koeler! Mooi verslag! Oant moarn...groetjes Albert en Meintsje

  • 27 Juli 2012 - 23:21

    Jannie:

    Hallo Danyell

    Het was echt een puf dag, veel te warm, maar toch was het weer de moeite waard.
    Nabieren is natuurlijk altijd heel gezellig en deze keer helemaal omdat jij er ook bij was.
    Voor morgen wensen we je nog veel genoegen en hopen dat je niet zeeziek wordt!
    Doe iedereen maar de groeten van ons.


    Oant sjen, groeten Appie en Jannie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 62473

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: