Een prachtige derde dag! - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu Een prachtige derde dag! - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu

Een prachtige derde dag!

Blijf op de hoogte en volg Danyell

28 Juli 2012 | Nederland, Bolsward

Nou, ik heb vannacht weer prima geslapen, dus ik heb helemaal niks van regen of onweer gehoord! Toch schijnt er wel wat gevallen te zijn, want de straten zijn nat. Ik merk het al bij het opstaan: het is een stuk koeler! Weer gezellig even met mijn gastvrouw samen zitten ontbijten en ook even kennis gemaakt met haar hulp.

Dan ga ik weer op pad naar de start en ik loop te genieten van het koelere weer. Het belooft wat dat betreft in ieder geval een betere dag te worden dan gisteren. In het startbureau weer de nodige bekenden gezien, maar er zijn ook veel deelnemers die alleen vandaag (de zaterdag) lopen. Weer een boel kaartjes neergelegd en na een speech rond een uur of negen ga ik op pad voor de laatste dag.

We lopen eerst terug langs m'n logeeradres en daarna gaat het Bolsward uit over een smal paadje langs het water, wat me wel heel erg bekend voorkomt! En ja hoor, dit is het stuk uit de 11Stedentocht waar je op Bolsward aan komt lopen! Er vaart een bootje op het water en bij een bruggetje aangekomen gaat de brug open. Ik hoef de brug niet over, maar ik hou toch even halt. Ik zag namelijk een dixi staan en van de vriendelijke brugwachter mag ik daar best even gebruik van maken!

Wat verderop splitst de 40 van de 25 af en dan gaan we een lang graspad op. Gelukkig is het gras kort en niet nat, zodat het best te belopen. We lopen nu richting Parrega en aan het eind van het graspad staat een wagenrust met bekertjes limonade. Lekker en gezellig even een babbeltje.

Na Parrega gaat het richting de plek waar we met een bootje over moeten steken en daar aangekomen staat er een enorme rij wandelaars te wachten. Het blijkt dat er maar één klein bootje vaart en dat de buitenboordmotor kapot is, zodat er gepeddeld moet worden. Gelukkig komt er al gauw een motorbootje bij en dan ben ik snel aan de overkant. 't Is maar een kort oversteekje en met het derde bootje mag ik al mee.

't Is inmiddels best weer lekker zonnig weer geworden, dus ik kan leuke foto's van het overvaren maken. Ongeveer een kilometer na de cruise is er de rust op een camping. Hier is het erg druk, doordat al die wandelaars tegelijk komen en het duurt even tot ik mijn koffie te pakken heb. Di is de enige officiële binnenrust vandaag, vandaar dat ik toch maar even gewacht heb.

Hierna gaat het richting Blauwhuis (van de Blaehuuster Dakkapel) en dit is ook weer een geweldig stuk door de weilanden. De zon is er af en toe wel en af en toe niet en de temperatuur is na die twee warme dagen heerlijk! In Blauwhuis zitten we op ca. 17 km en hier is een café met een uitnodigend terras. Ik heb nog tijd zat, dus ik besluit om hier nog maar een rust in te lassen.

Dan gaat het via een lange, lange weg met een grote boog richting Bolsward terug. Onderweg bekijk ik nog een kerkje en dan bereik ik de allerlaatste verzorgingspost op ca. 21 km. Ik geniet van een lekker bekertje ijsthee en dan ga ik op voor de laatste 5 km.

Eerst een heel stuk langs de rijksweg, dat kan me niet zo bekoren, maar dan volgt er een stukje door het stadje Bolsward zelf en dat is wel weer leuk. Ik koop nog een ansichtkaart en een sticker voor in m'n wandelboekje en ga ook hier nog een kerk binnen. Mooie kerk met een hele mooie lichtval!

Hier komt Aart van Dijk, die ik een lift naar huis heb aangeboden, me tegemoet lopen en samen wandelen we het laatste stukje. Afmelden, koud drankje, diploma en stempeltje in wandelboekje en ook deze 3Daagse zit er weer op. Het is me prima bevallen, het enige wat ik jammer vind is dat er helemaal geen afstanden op de routebeschrijving staan en dat er geen naam op m'n diploma staat, dat doen ze alleen bij de 40 km-lopers …

Samen met Aart loop ik terug naar m'n logeeradres en pak daar m'n klaarstaande tas mee. Jammer dat ik vergeet om een fotootje van m'n gastvrouw Adriana te maken, maar dat kan ik misschien volgend jaar goed maken!

  • 28 Juli 2012 - 22:48

    Ineke:

    Wat leuk om deze 3daagse te volgen die je gelopen hebt! Ik ben benieuwd naar de foto's!

  • 29 Juli 2012 - 22:31

    Albert:

    Mooi verhaal...was prachtige tocht!
    En het weer lijkt me beter dan die benauwdheid een dag eerder.
    Nog anderhalve week...Limburg...
    Was wel afzien hoor toen Nijmegen aan de gang was, maar we krijgen nu waarschijnlijk een heel mooi alternatief.
    Ben benieuwd....Groetjes Albert en Meintsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 62470

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: