Van Harrogate naar Windermere - Reisverslag uit Windermere, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu Van Harrogate naar Windermere - Reisverslag uit Windermere, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu

Van Harrogate naar Windermere

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

14 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Windermere

Hoewel in een tweepersoonsbed hebben we toch wel een goede nachtrust in B&B Cavendish gehad. En het ontbijt dat we voorgeschoteld kregen was ook perfect. Elly weer het Engelse ontbijt en ik de Continentel, maar deze was veel uitgebreider dan in Wellingborough.

Hierna op pad richting Windermere in het Lake District. Hiervoor moesten we een stuk door de Yorkshire Dales rijden en daar zijn we van de weg af gegaan en zijn we kleine slingerweggetjes dwars door het land gaan rijden. Was prachtig! Het weer werkte ook weer mee, zon afgewisseld met buien en de wolkenlucht zorgde weer voor schitterende plaatjes.

In een pub onderweg "The White Arms" koffie gedronken voor de schrikbarende prijs van 5 pond! De eigenaar ging wel speciaal voor ons een uur eerder open dat dan weer wel! Vlak hierna kwamen we in een regenbui terecht, juist toen we steil omhoog reden naar een mooi uitzichtpunt. Dus zijn we toen de zo'n weer ging schijnen maar even gekeerd.

Bij Settle hebben we weer een iets grotere weg genomen naar Ingleton, waar Elly een mooie wandeling naar watervallen wist. Maar eerst nog even koffie met wat te eten genomen, ik chocoladecake en Elly een sandwich. Misschien had ik die chocoladecake beter niet kunnen nemen ...

De wandeling naar de watervallen was mooi, maar erg veel klimmen, de ene trap en steile helling na de andere. Toen we "boven" waren bleek dat je daar ook nog een pittige heuvel moest beklimmen en dat werd me te veel. Erg jammer dat ik dat soort dingen gewoon niet meer kan! We zijn dus dezelfde weg terug gegaan en ik was erg blij dat ik weer naar beneden mocht lopen! Maar goed, we hadden toch een leuke wandeling gehad.

Hierna op weg naar ons overnachtingsadres en op de weg kwamen we achter een stinkende vrachtwagen te rijden. Ik dacht dat ik daar misselijk van werd en we zijn nog ergens wat wezen drinken. Maar de misselijkheid ging niet over, en eenmaal in ons hotel ben ik gigantisch over m'n nek gegaan. Helaas was het toen nog niet over en ben ik de hele nacht ziek geweest.

Elly is naar het stadje Bownes gewandeld en heeft wat te eten gehaald, maar daar had ik totaal geen behoefte aan. Kwam nog bij dat we een vrij kleine kamer hadden met een heel krappe badkamer, niet echt een omgeving om ziek te zijn! En zoals ik hierboven al schreef, geef ik nog steeds die chocoladecake de schuld!