Van Harrogate naar Windermere - Reisverslag uit Windermere, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu Van Harrogate naar Windermere - Reisverslag uit Windermere, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu

Van Harrogate naar Windermere

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

14 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Windermere

Hoewel in een tweepersoonsbed hebben we toch wel een goede nachtrust in B&B Cavendish gehad. En het ontbijt dat we voorgeschoteld kregen was ook perfect. Elly weer het Engelse ontbijt en ik de Continentel, maar deze was veel uitgebreider dan in Wellingborough.

Hierna op pad richting Windermere in het Lake District. Hiervoor moesten we een stuk door de Yorkshire Dales rijden en daar zijn we van de weg af gegaan en zijn we kleine slingerweggetjes dwars door het land gaan rijden. Was prachtig! Het weer werkte ook weer mee, zon afgewisseld met buien en de wolkenlucht zorgde weer voor schitterende plaatjes.

In een pub onderweg "The White Arms" koffie gedronken voor de schrikbarende prijs van 5 pond! De eigenaar ging wel speciaal voor ons een uur eerder open dat dan weer wel! Vlak hierna kwamen we in een regenbui terecht, juist toen we steil omhoog reden naar een mooi uitzichtpunt. Dus zijn we toen de zo'n weer ging schijnen maar even gekeerd.

Bij Settle hebben we weer een iets grotere weg genomen naar Ingleton, waar Elly een mooie wandeling naar watervallen wist. Maar eerst nog even koffie met wat te eten genomen, ik chocoladecake en Elly een sandwich. Misschien had ik die chocoladecake beter niet kunnen nemen ...

De wandeling naar de watervallen was mooi, maar erg veel klimmen, de ene trap en steile helling na de andere. Toen we "boven" waren bleek dat je daar ook nog een pittige heuvel moest beklimmen en dat werd me te veel. Erg jammer dat ik dat soort dingen gewoon niet meer kan! We zijn dus dezelfde weg terug gegaan en ik was erg blij dat ik weer naar beneden mocht lopen! Maar goed, we hadden toch een leuke wandeling gehad.

Hierna op weg naar ons overnachtingsadres en op de weg kwamen we achter een stinkende vrachtwagen te rijden. Ik dacht dat ik daar misselijk van werd en we zijn nog ergens wat wezen drinken. Maar de misselijkheid ging niet over, en eenmaal in ons hotel ben ik gigantisch over m'n nek gegaan. Helaas was het toen nog niet over en ben ik de hele nacht ziek geweest.

Elly is naar het stadje Bownes gewandeld en heeft wat te eten gehaald, maar daar had ik totaal geen behoefte aan. Kwam nog bij dat we een vrij kleine kamer hadden met een heel krappe badkamer, niet echt een omgeving om ziek te zijn! En zoals ik hierboven al schreef, geef ik nog steeds die chocoladecake de schuld!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 62470

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: