Van Wellingborough naar Harrogate - Reisverslag uit Harrogate, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu Van Wellingborough naar Harrogate - Reisverslag uit Harrogate, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu

Van Wellingborough naar Harrogate

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

13 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Harrogate

Vanmorgen hoefde de wekker niet op zo'n onzalig tijdstip af te lopen, maar helaas was ik de wekker van m'n I-pad vergeten af te zetten en die stond nog op 6 uur, van toen we op de boot zo vroeg op moesten. En zo liep er vanmorgen dus toch een wekker af om 6 uur! Maar toch wel lekker dat je dan nog anderhalf uur te gaan hebt en we zijn allebei weer in slaap gevallen. Om half 8 was het dan echt reveille en hebben we al onze spullen weer ingepakt. Vandaag gaan we immers verder naar het noorden, ons volgende overnachtingsadres is Harrogate.

Rond kwart voor 9 gingen we richting ontbijt, dat was in hetzelfde restaurant waar we gisterenavond hebben gegeten. Dus 60 meter buitenlangs. Het bleek weer zonnig te zijn, maar wel erg koud en er stond ook veel wind. Bij de ingang van het restaurant moesten we wachten tot we naar een tafeltje werden gebracht en dat duurde best lang. Toen we eindelijk zaten heeft Elly een echt Engels ontbijt besteld en ik een Continental. Dat Engelse ontbijt was best goed, maar het Continental vond ik een beetje karig, helemaal geen kaas of vleeswaren en ook geen gekookt eitje. Gelukkig hadden ze wel wat kaas toen ik er om vroeg. Elly heeft nog porridge erbij genomen en ik nog wat yoghurt met bessen. Toen zaten we allebei wel vol!

De laatste spulletjes uit de kamer gehaald en de auto ingepakt en toen konden we op weg. Direct uit het hotel kreeg ik even de indruk dat we spookrijders waren, doordat ik vreemde pijlen op de weg zag staan, maar gelukkig zaten we toch goed. Omdat ik tijdens het wandelen geen plaatsnaambordje van Wellingborough was tegengekomen (en ik vind het leuk om m'n fotoreportage daarmee te beginnen) hebben we daar nu op gelet. Vlak na een rotonde zagen we het staan en ietsje verderop is Elly gekeerd en zijn we terug gereden voor een foto, waarna we via de rotonde weer terug konden. Blij dat ik toch een foto heb!

Hoewel we BramBram hadden ingesteld op "vermijd snelwegen", werden we in het begin toch over redelijk grote wegen gestuurd. We waren verbaasd over de borden die we langs deze wegen zagen staan. Oppassen voor koeien bijvoorbeeld, op een snelweg dus ... Of pas op voor een school met overstekende kinderen, eveneens op een snelweg!

Ons eerste doel van vandaag waren de sluizen van Foxton en inderdaad, vlak bij Market Harborough zagen we een bordje "Foxton Locks". Toen waren de sluizen snel gevonden. Het was er erg rustig en gelukkig hadden we redelijk zon, zodat we mooie foto's van de smalle kanaalboten in de sluizen konden maken. Elly was hier al eerder geweest, maar voor mij was het helemaal nieuw natuurlijk. Erg leuk om allemaal te zien. Zeven sluizen boven elkaar en ze moeten allemaal met de hand bediend worden. Hard werken dus en het duurt best een tijdje voor je ze allemaal door bent: zo'n drie kwartier hoorden we.

In een winkeltje hebben we wat souvenirs gekocht en ansichtkaarten, die we onder het genot van een bakkie koffie hebben zitten schrijven. Nou ja ... Genot ... Ik vond het een een grote bak slap bruin spul, maar tja, da's Engels hè! Daarna weer verder en nu kwamen we inderdaad over wat kleinere wegen. Prachtige uitzichten over de velden en prachtige wolkenluchten waaruit we soms in de verte regenbuien zagen vallen. En soms reden we zelf in zo'n bui, we hebben zelfs hagel gehad! Maar over het algemeen was het prima weer, we hebben niets te klagen!

Op een gegeven moment zagen we allemaal kleine bouwseltjes op een weiland en toen we goed keken, waren dat allemaal kleine varkensstalletjes. Elly schoot de weg af voor een foto en toen stonden we face to face met een vrachtwagen, lachen! Overigens hebben die varkens hier wel een prinsheerlijk leventje zeg, allemaal een eigen hok met een groot stuk grond eromheen. We hebben er leuke foto's kunnen maken.

Iets verderop wilden we in een grote witte herberg koffie gaan drinken, maar dat leek een echte pub te zijn: koffie was geen optie. Toen hebben we allebei een flesje fris en een zakje chips soldaat gemaakt en toen konden we er weer tegen voor het laatste stuk. Omdat het steeds drukker op de weg werd (spitstijd) en we niet door het centrum van Leeds geleid wilden worden, hebben we het laatste stuk gekozen voor "snelste route" en zo waren we rond kwart over 5 in Harrogate.

Het hotel was snel gevonden, heel wat anders dan het vorige hotel, een mooi statig gebouw aan een weg vol met dan die statige gebouwen. Eerst maar even een bakkie koffie op de kamer gedaan en toen gevraagd waar we ergens fish and chips konden eten, want daar hadden we allebei wel trek in. Beetje sightseeing in de stad gedaan en toen naar het bewuste restaurant gegaan. Allebei Haddock genomen met chips en salade, maar geen toetje. We hadden namelijk een prachtig coffee/tearoom gezien en daar zijn we naar terug gegaan en hebben daar een werkelijk overheerlijke latte Latino gedronken (met chocola en kaneel).

Terug naar het hotel, brrrrrr, koud zeg onderweg, en nu nog even lekker badderen en dit verslag maken. Gelukkig hebben we hier gewoon gratis WiFi en hoeven we niet moeilijk te doen met maar een half uurtje. Morgen gaan we richting Windermere en dan is de planning dat we onderweg een korte wandeling bij watervallen gaan maken. Hebben we nu alweer zin in en we duimen dan ook voor droog weer!

• 14 Mei 2013 - 23:39

Liana:

Leuk verslag om te lezen.
    Nog veel plezier daar aan de overkant.