Van Nottingham naar Harwich - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu Van Nottingham naar Harwich - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu

Van Nottingham naar Harwich

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

16 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Harwich

Na een onwijs lange nachtrust werd ik wakker met het gevoel dat het vandaag een stuk beter zou gaan. Bij het ontbijt heb ik wat yoghurt met rozijnen genomen en een half kopje koffie. Gelukkig bleef het erin deze keer! In het hotel nog wat fotootjes genomen en we mochten ook even een kijkje nemen in de kapel, waar je kunt trouwen. Elly zei nog: "ja, we zijn al getrouwd, maar we vinden het toch leuk om even te zien". Waarop ik zei: " joh, dat moet je niet zeggen, straks denken ze nog dat we met elkaar getrouwd zijn ...!"

Na het inpakken van de spullen zijn we een stukje terug gereden richting Nottingham om daar een bezoekje te brengen aan Sherwood Forest, waar Robin Hood en kornuiten de boel eeuwen geleden onveilig maakten. Gelukkig was het vandaag prachtig mooi weer, het mooiste weer van ons hele verblijf in Engeland eigenlijk, heb zelfs in een T-shirtje gelopen!

Na een plattegrondje in het Visitor centre gehaald te hebben, hebben we een heerlijke rondwandeling door het bos van Robin Hood gemaakt. Niet te lang, ca. 3 km en natuurlijk langs de "Major Oak". Een gigantische eik, waarvan de takken zo zwaar zijn geworden dat ze aan alle kanten gestut moeten worden. Ook verder in het bos staan er mooie oude eiken, informatieborden en leuke richtingaanwijzers.

Na afloop van het wandelingetje zijn we een broodje gaan eten met een frisdrankje erbij en natuurlijk hebben we de souvenirshop met een bezoekje vereerd, ik ben weer een vlaggetje, een vingerhoedje en een sleutelhanger rijker. O ja, en Elly had vanuit Windermere ook nog een vingerhoedje voor me meegebracht! M'n letterbak is nu wel bijna helemaal vol!

Na Sherwood Forest zijn we via de snelweg een heel eind richting Harwich gereden maar op een gegeven moment bij afslag 44 de snelweg weer af en via krummelweggtjes verder. We waren mooi op tijd, dus dat kon gemakkelijk. Heel verrassend was dat we hier door een schilderachtig dorpje kwamen: Lavenham. Hier zijn we weer even gestopt voor een leuk winkeltje en een prachtige kerk. Elly heeft nog staan kijken hoe er lammetjes werden gevaccineerd. Blaten natuurlijk ... uhhhhh, de lammetjes dan hè, niet Elly!

Bij Colchester was het uit met de pret en moesten we de snelweg weer op voor het laatste stukje naar Harwich. Daar aangekomen hebben we nog twee supermarkten geplunderd en toen weer naar de boot. Erg leuk en toevallig: we hebben dezelfde hut als op de heenweg! Oprijden duurde een beetje lang, we moesten stilstaan op de oprijbaan. Maar toch redelijk snel aan boord en het is behoorlijk druk! Kopje koffie gedaan en nu wachten op de afvaart (23.15 Engelse tijd, 0.15 Nederlandse tijd).