Een kasteel en een badplaats - Reisverslag uit Conwy, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu Een kasteel en een badplaats - Reisverslag uit Conwy, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu

Een kasteel en een badplaats

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

21 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Conwy

Heerlijk geslapen in een gênant groot bed: maar liefst driepersoons groot! En ook erg relaxed wakker geworden, want ik zou er vandaag een lekker rustig dagje van maken. Rond half negen zat ik aan het ontbijt en ik heb maar weer eens scrumbled eggs genomen. Dat Emgelse ontbijt zal wel nooit mijn ding worden hoor!

Toen op pad naar Conwy, waar ik een dagje stad en kasteel wilde doen. BramBram loodste me mooi naar een parkeerplaats en daar bleek dat je voor 4 uur anderhalf pond en voor 8 uur 2 pond moest betalen. Nou, voor die 50 pence heb ik maar geen risico genomen en dus voor 8 uur betaald.

Het is nog rustig in het stadje, ik ga eerst even naar de VVV voor een plattegrond en haal even wat geld uit de muur. Ik dwaal wat door de straatjes, een erg leuk stadje hoor! Dan ga ik richting kasteel en daar koop ik een combiticket voor het kasteel en nog een ander oud huis wat bekeken kan worden. Ben nu even de naam vergeten, dat zoek ik nog wel op.

Het kasteel is gigantisch! Ontzettend veel vertrekken en ik beklim natuurlijk weer tig trappen om alle torens op te gaan. Vanaf de hoogste torens heb je een schitterend uitzicht over de stad, de haven en de zee. Het weer begon vanmorgen een beetje herfstachtig, veel wind en grijze wolken, maar in de loop van de dag klaarde het steeds meer op.

Aan het kasteel zit ook een prachtige oude hangbrug vast, tot 1958 de officiële toegangsroute de stad in. Natuurlijk wandel ik die brug over en maak een paar mooie plaatjes met het kasteel op de achtergrond. Aan de andere kant bekijk ik het piepkleine tolwachtershuisje. Overigens mag de brug tegenwoordig alleen nog maar bewandeld en befietst worden.

Leuk aan Conwy is ook dat de stadswallen nog zo goed als helemaal intact zijn. Bovenop die wallen kun je de hele oude stad rondlopen. Dat "ommetje" maak ik ook even en dat valt nog best tegen! Op diverse punten staan torens en daar moet je omhoog en daarna weer naar beneden. Maar het uitzicht over de stad en het zicht op het kasteel maken alles goed.

Ik bekijk daarna het Plas Maur, waar ik het combiticket voor heb en dat blijkt een oud woonhuis te zijn van een rijke stinkerd uit voorgaande eeuwen. Met een audiotour krijg je een hele rondleiding door het huis en het valt me op dat alles zo open is. Je mag overal aankomen en hier en daar zelfs op de stoelen zitten! Erg leuk!

Dan is het tijd voor koffie en ik wandel nog even de straatjes door. Het is inmiddels prachtig weer geworden en erg druk in de stad. Het stikt er van de leuke winkeltjes, dus m'n creditcard maakt weer overuren! Ik drink ergens een lekker latte met een chocoladecake erbij, in de hoop dat ik er dit keer niet ziek van word!

Dan ga ik terug naar de parkeerplaats, wissel m'n lange broek om voor een kuitbroek en sandalen en vertrek dan naar de tweede bestemming van vandaag: het badplaatsje Llandudno. Dat is vlakbij en ook daar is het hartstikke druk natuurlijk met dit mooie weer! Ik heb mazzel met het vinden van een parkeerplaats, vlakbij de boulevard en helemaal gratis!

Ik flaneer heerlijk over de boulevard, bezoek de pier en wandel door wat winkelstraten. Ik koop een flesje frisdrank en fish and chips en ga hiermee net als alle anderen op een bank op de boulevard zitten. Dat weten de zeemeeuwen ook en het gekrijs van die beesten is niet van de lucht. Langs de boulevard staan allemaal sjieke hotels en daarachter zijn er bergen. Net Scheveningen dus, met een beetje hogere duinen!

Na een laatste stukje op het strand (veel stenen en wier, geen zandstrand zoals bij ons, rijd ik weer terug naar het hotel, waar ik rond 8 uur in het bad plons. Heerlijk dagje geweest, ik heb alleen nog wel spierpijn in m'n bovenbenen en dat is er met al dat trappenlopen niet beter op geworden natuurlijk. Qua avonturen is het wel een saaie dag geweest ben ik bang ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 62470

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: