De eerste dag in Engeland. - Reisverslag uit Wellingborough, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu De eerste dag in Engeland. - Reisverslag uit Wellingborough, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Engeland.

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

10 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wellingborough

Vreemd hoor, om 's avonds te vertrekken inplaats van 's morgens vroeg! Wel lekker dat je dan de hele dag nog hebt om te pakken, je bed te verschonen en de laatste dingetjes in huis te doen. Buurmeisje met hondje Sep was er ook al en zo hadden we een gezellig (Hemelvaarts)dagje samen. Elly was zoals gewoonlijk prachtig op tijd in Rozenburg en het was toch wel vreemd om alle spullen in Ignisje te laden in plaats van in Kiaatje! Ja, dit keer rijdt Elly, we wisselen het een beetje af en Elly heeft meer ervaring met het rijden in Engeland.

Het was natuurlijk maar een vrij klein stukje rijden naar Hoek van Holland en we besloten om door de tunnel te gaan omdat de pont qua tijd niet goed uitkwam. In Hoek van Holland aangekomen mochten we zo door rijden en voor we het wisten reden we de boot op. We hadden een hut op dek 10 en zijn dus met de lift omhoog gegaan. Brrrrrr, niks voor mij, een lift, en al helemaal niet op een boot! In de hut blijkt dat we een stapelbed hebben en na overleg besluit ik boven te gaan slapen.

Maar eerst even wat drinken en foto's maken aan boord, waar net de zo'n achter de wolken ondergaat. Een prachtig gezicht! Wel erg leuk dat we zonder dat ik het me eigenlijk realiseerde aan de overkant van de Landtong Rozenburg liggen met de boot! Daar heb ik nota bene heel vaak naar de schepen van de Stena Line staan kijken en nu sta ik dus aan de andere kant! Ook leuk is dat we hier Jan en Lilian tegen het lijf lopen, die met de groep van Jago Tours ook op weg zijn naar Wellingborough.

Na een onwijs grote beker cassis duiken we ons bed in, maar ik ben helaas nog helemaal niet moe genoeg om te slapen en ook het boven liggen gaat voor geen meter. Ik moet om de haverklap plassen en met blote voeten kan ik het trapje niet op en af, dus moet ik iedere keer m'n schoenen aan. Na verloop van tijd krijg ik het er zo benauwd van dat ik met hulp van Elly de matras van het bed af trek en op de grond verder slaap. Nou ja ... slaap ... Een poging dan, als we twee uur geslapen hebben is het veel!

De volgende morgen is het om 05.30 uur reveille, gelukkig wel Engelse tijd, we hebben de klok een uur achteruit mogen zetten. Ontbijt nemen we niet, alleen een drankje in de hut en om 06.20 uur mochten we naar de auto. We waren snel van boord en hadden ook direct de goede weg te pakken. Wel handig dat Elly hier een beetje de weg kent. We gaven TomTom en later BramBram opdracht om snelwegen te vermijden, maar helemaal lukte dat niet. Soms ontkwamen we er niet aan om toch een stukje motorway te doen.

Natuurlijk kregen we na verloop van tijd trek en in Hansted kwamen we een prachtige herberg tegen en daar waren we van harte welkom voor een kopje koffie met heerlijke jambroodjes. De koffie was wel heel erg sterk, dat wel ... Hierna door gereden met af en toe een stukje snelweg en verder mooie rustige wegen en iedereen die haast had lieten we er langs.

Een eindje verderop hebben we nog een ommetje gemaakt naar een schattig dorpje met een prachtige kerk. De kerk was gesloten, maar toen we er omheen gelopen waren, was hij opeens open en mochten we binnen een kijkje nemen. Erg mooie kerk! In Higham Ferrers was dat. Hierna een "lunch" genomen in de vorm van een latte machiato met scones en toen verder gereden naar Wellingborough.

In het hotel konden we al inchecken en we hebben een ruime kamer beneden. We hadden bij het reserveren om twin beds gevraagd, maar een week van tevoren kregen we te horen dat ze die niet hadden. Nu hebben we een kamer voor mindervaliden met een tweepersoonsbed en daarnaast een bed op de grond. Dit keer mag Elly op de grond. Na onze zooi opgeborgen te hebben, zijn we het stadje ingegaan.

Qua grootte valt dat een beetje tegen, maar omdat het zonnetje is gaan schijnen ziet alles er vrolijk uit. Het Castle waar we ons aan moesten melden was snel gevonden en dat blijkt maar ca. 1 km van het hotel af te liggen. Morgen gaan we dus gewoon lopen naar de start! Het aanmelden was snel gebeurd, we waren lekker vroeg en we hebben gelijk T-shirts gekocht, speldjes en een embleem. We kunnen kiezen uit asfaltroutes en cross-country routes. Wij kiezen voor het asfalt natuurlijk!

Hierna nog even winkeltjes gekeken en rondgedwaald over een prachtig, heel oud kerkhof, waar de eekhoorntjes vrolijk met ons mee huppelden. Uiteraard hebben we veel foto's gemaakt, maar omdat ik m'n laptop niet bij me heb, komen er geen foto's bij deze verslagen. Die volgen later op m'n website. De middag hebben we afgesloten met een heerlijk etentje bij de Pizzahut en nu zitten we op de kamer te wachten tot het water kookt voor een kopje koffie. We gaan vroeg naar bed, want na die nacht van gisteren zijn we allebei moe en morgen willen we vroeg (07.30 uur) starten! Welterusten dus!

• 10 Mei 2013 - 20:45

Sabine:

hihi moest wel even lachen over het stukje met de lift. Ik zie je al staan. Ik wens je een hele fijne vakantie samen met elly. Liefs Sabine

• 11 Mei 2013 - 07:56

Ineke:

Fijne vakantie ook voor Elly!!