IML-tocht Wellingborough, dag 2 - Reisverslag uit Wellingborough, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu IML-tocht Wellingborough, dag 2 - Reisverslag uit Wellingborough, Verenigd Koninkrijk van Danyell - WaarBenJij.nu

IML-tocht Wellingborough, dag 2

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

12 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wellingborough

Nou, we hebben alweer heerlijk geslapen en toen we wakker werden, zagen we weer een blauwe hemel vanuit het raam! Hetzelfde ritueel als gisteren en rond 10 voor 7 gingen we op pad naar de start. Daar was het al gezellig druk met starters voor de 42 km en wij zijn een bakkie koffie gaan doen bij wijze van ontbijt. Nog even een babbeltje gemaakt met Huib en toen was het alweer half acht en mochten we op pad.

Gisteren hadden we een gifgroen armbandje gekregen met een noodnummer erop en vandaag kregen we een roze bandje. Als route krijg je een uitgebreide routebeschrijving met op de achterkant een plattegrond. De beschrijving hebben we beide dagen amper gebruikt, alleen om te kijken waar de rusten zaten, want er was werkelijk prima gepijld. Het plattegrondje was wel handig om te vergelijken met m'n GPs-track.

We begonnen met een stukje door de stad, de binnenstad was wel leuk, maar daarna volgden woonwijken en een industriegebied. En dat alles op een gestadig klimmende weg, tjonge wat was plat vals, zeg! Ik heb al gauw een pufje genomen en we waren allebei blij toen we eindelijk de stad uit waren!

De rest van de dag is het parcours heel erg leuk geweest, weer veel door de velden, dit keer geen koolzaad, maar een laaggroeiend groen iets, waarvan we geen van beiden de naam kennen. Vandaag moesten we wel vaker over hekjes heen klimmen dan gisteren. Het weer was heerlijk, zonnig met witte wolken, wel veel wind vonden we. Met rusten werden we vandaag bijzonder verwend, er zaten er maar liefst 6 op het parcours!

De consumpties op de rusten zijn allemaal heel goedkoop, alles was 50p, koffie, thee, chips en cakejes; en fruit was 30p. Er was overal redelijk zitplaats en bij ongeveer de helft van de rusten kon je ook binnen zitten. Maar daar hebben we vandaag geen gebruik van gemaakt, het was veel te lekker buiten! En bij alle rusten was toiletmogelijkheid, soms met "echte" toiletten, soms met dixi's. En heel verwonderlijk: het was nooit druk op de toiletten!

Zoals gewoonlijk liepen we de hele dag zo'n beetje in de buurt van dezelfde mensen, we hebben Hans en Nelly vaak gezien en ook Leni de Vries, die me haar veter met Engelandvlaggetjes erop beloofde aan de finish! Ook liepen we een heel stuk door de weilanden samen met een peloton Engelse militairen, daar heeft Elly nog een leuke foto van gemaakt, toen ik over een hekje klom met die hele meute achter me aan.

Zo'n 5 kilometer voor het eind stond er een ijscowagen langs het parcours, die stond er gisteren ook en toen had ik mezelf een ijsje voor vandaag beloofd. Maar vlakbij die ijscowagen stond ook een heel klein kerkje en dat was open en daar kon je ook consumpties krijgen. De opbrengst werd gebruikt voor het instandhouden van de kerk. Wel, oude kerkjes vinden wij allebei leuk, dus wij naar binnen en daar dus de 7e! rust ingelast! Koffie gedronken en foto's gemaakt, het kerkje bleek uit de 13e eeuw te zijn!

Uiteraard ook een ijsje genomen en toen op pad voor het laatste stukje. Helaas was de lucht nu helemaal dichtgetrokken en begon het te spetteren. Ook de wind nam behoorlijk toe en na een hele lange afdaling volgde er ook weer een fikse klim naar de allerlaatste controlepost. Dat was een buitenpost en we waren blij dat we in de kerk nog even hadden gerust, nu hoefden we hier alleen nog maar te stempelen.

De laatste twee kilometer dus helaas met de paraplu op gelopen en toen waren we rond een uur of drie bij de finish. Het was gezellig druk, maar we waren best snel afgemeld. Bij de IML stand was het ook niet druk, dus het stempeltje en het clipje waren ook snel binnen. Bij weer een andere stand kreeg je de medaille en een diploma en weer ergens anders kon je je naam daarop laten printen. Ook dat hebben we gedaan en toen op jacht naar iets te drinken en een stoel.

Dat drinken hadden we zo te pakken en ook met een stoel hadden we mazzel, er gingen net een paar mensen weg. Samen met Huib nog wat na zitten praten, ook Koos van der Maden en Arie Klootwijk nog even gezien. Lilian kwam nog wat Engelse vlaggetjes brengen en van Leni kreeg ik de beloofde veter. Al met al was het reuze gezellig nabieren!

Het regende nog steeds zachtjes toen we naar het hotel liepen en we hadden geen van beiden zin om nog naar het centrum te gaan om te eten, dus hebben we gereserveerd bij "Dog & Duck" om 18.00 uur. Eerst lekker gebadderd en onze social media bijgewerkt, toen naar het restaurant, waar we heerlijk hebben gegeten. Nu weer op de hotelkamer, straks lekker slapen en morgen op weg naar het Lake District.