Gearriveerd op Vlieland - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu Gearriveerd op Vlieland - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu

Gearriveerd op Vlieland

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

14 Juni 2013 | Nederland, Vlieland

Omdat ik het nu eenmaal fijn vind om ook de eerste dag op Vlieland veel aan m’n dag te hebben, ga ik altijd met de vroege boot van 09.00 uur vanuit Harlingen. Dat betekent wel dat ik om een uur of half zes van huis weg moet. Dus weer vroeg op, maar och, dat vind ik niet zo erg en op deze manier rijd ik ook lekker voor de files uit.

Ik zie de zon vanuit de auto opkomen en de hele rit blijft het droog met een mooie blauwe lucht. Op de Afsluitdijk stop ik even voor een fotootje. Ik blijf er trots op dat ik die dijk hen en weer bewandeld heb! Dan arriveer ik in Harlingen en na m’n tas bij de terminal neergezet te hebben, ga ik Kiaatje parkeren. Er is nog ruimte zat in de garage, wel duur, maar hij staat hier wel veilig!

In de terminal is het loeidruk, gelukkig gaan de meeste mensen naar Terschelling, omdat daar Oerol is. Tegenwoordig is er ook een winkeltje in de terminal en die hebben mooie truien van de Waddeneilanden. Ik kan de verleiding niet weerstaan en koop een roze trui. Prijs valt mee: 30 euro. Eerste souvenirtje is binnen!

Nieuw is dat er geen menselijke scanners meer zijn, maar dat je je kaartje onder een scanautomaat moet houden, waarna er poortjes open gaan. Wonder boven wonder gaat dit gelijk goed … Tas en laptoptas in de bagagetrein en dan op naar de barsalon. Vind k toch de prettigste plek om te zitten. Onder het genot van een kopje koffie gaat de reis voorspoedig, alleen het laatste stukje wiebelen we een beetje, want het waait behoorlijk.

Aangekomen op Vlieland heb ik m’n bagage al gauw te pakken en ik wandel op m’n gemakkie naar Hotel Rispens, vlakbij! Riekje heet me van harte welkom en de kamer is al klaar. Zoals gewoonlijk heb ik kamer 5 (met openslaande deuren naar het terras) en l gauw ben ik geïnstalleerd. Tijd om eens te gaan kijken of er veel veranderd is in het dorp.

Dat valt wel mee, hoewel sommige winkels er heel anders uitzien dan eerst. Het zonnetje schijnt nog steeds en bij “De Richel” ga ik uitgebreid aan de koffie, met een heerlijk cranberry-vlaai met slagroom erbij. Dan wandel ik naar het kerkhof om Rob even gedag te zeggen en de spulletjes bij de steen een beetje te fatsoeneren.

Ik maak nog een ommetje door het dorp en loop naar de jachthaven om daar vanaf de grote bank naar de binnenkomende boten te kijken. Heftig hoor, door de stevige wind is het lastig de haven binnen te varen. Dan komt de grote boot voorbij en wordt er een nieuwe lading mensen op het eiland uitgespuugd.

Ik wandel terug naar het dorp en zie daar de filmopnamen van de nieuwe serie van Dokter Deen met Monique van der Ven. De straat is niet afgezet, dus je kan er vlakbij staan kijken en natuurlijk heb ik wat foto’s gemaakt. ’t Is toch het buurmeisje uit m’n kindertijd, ik vraag me wel eens af of zij zich mij ook nog herinnert!

Ik neem een portie poffertjes bij de Lickebaart en koop in de supermarkt wat brood voor vanavond in de hotelkamer. Annika (van W4W) belt nog om te vragen of we samen wat zullen gaan drinken, maar ik voel een stevige hoofdpijn opkomen en besluit in bad te gaan en direct na GTST naar bed.

Maar wel eerst alle spullen klaar zetten voor het Rondje Vlieland morgen natuurlijk! De start van de 30 km is om 9 uur, dus zo heel erg vroeg hoef ik niet op. Ik kan dus een lekkere nachtrust genieten. En dat doe ik ook, ik slaap als een roos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 62470

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: