17 juni: "Onze" dag - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu 17 juni: "Onze" dag - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu

17 juni: "Onze" dag

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

17 Juni 2013 | Nederland, Vlieland

En ja, vandaag is het 17 juni en dat was "onze" dag! Precies 21 jaar geleden zijn we hier op Vlieland getrouwd. En sindsdien zijn we ieder jaar op 17 juni op Vlieland geweest. na het overlijden van Rob heb ik die traditie in ere gehouden en dus ben ik ook nu op Vie!

Toen ik vanmorgen wakker werd, was het schitterend weer en de wind was eindelijk ook gaan liggen. Voor het ontbijt ben ik even de dijk opgelopen om van het uitzicht over het drooggevallen wad te genieten. Daarna heb ik me het ontbijt lekker laten smaken.

Ik ben eerst even naar het dorp gegaan om ansichtkaarten te kopen voor m'n Facebook-prijsvraag en daarna ben ik op pad gegaan voor het rondje rondom Noordestoek, oftewel "onze punt". Wel had ik e goed ingesmeerd, want aan zee met een beetje wind verbrand je behoorlijk snel, daa ben ik door schade en schande wel achter gekomen!

Het was heerlijk op het strand en op onze punt heb ik even heerlijk in het zonnetje op de stenen van de golfbreker gezeten. Het was erg helder, ik kon Terschelling makkelijk zien liggen.

Ik ben tot Seeduyn gelopen en daar in het Badhuys uitgebreid koffie wezen drinken. Heerlijk in het zonnetje op het terras en tegelijkertijd alle kaarten geschreven. Terug over het zomerhuizenterrein en langs de Klaas Douwes vijver, helaas had ik geen brood voor de eendjes.

Terug in het dorp heb ik nog wat gewinkeld en dat resulteerde in een buff, een trui van Vlieland en een tas van Vlieland. Nog wat lekkers gekocht voor op de hotelkamer en een patatje gegeten. De boot uitgewuifd en toen heerlijk in bad en al het zout uit m'n haren gewassen.

Morgen alweer de laatste dag, er wordt warm weer voorspeld. Dat zal hier wel meevallen, maar ik denk dat ik toch maar weer een bosdagje inlas. De rode wandeling bij Nieuwe Kooi en de gele wandeling in Bomenland zijn best leuk te combineren!