17 juni: "Onze" dag - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu 17 juni: "Onze" dag - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Danyell - WaarBenJij.nu

17 juni: "Onze" dag

Door: Danyell

Blijf op de hoogte en volg Danyell

17 Juni 2013 | Nederland, Vlieland

En ja, vandaag is het 17 juni en dat was "onze" dag! Precies 21 jaar geleden zijn we hier op Vlieland getrouwd. En sindsdien zijn we ieder jaar op 17 juni op Vlieland geweest. na het overlijden van Rob heb ik die traditie in ere gehouden en dus ben ik ook nu op Vie!

Toen ik vanmorgen wakker werd, was het schitterend weer en de wind was eindelijk ook gaan liggen. Voor het ontbijt ben ik even de dijk opgelopen om van het uitzicht over het drooggevallen wad te genieten. Daarna heb ik me het ontbijt lekker laten smaken.

Ik ben eerst even naar het dorp gegaan om ansichtkaarten te kopen voor m'n Facebook-prijsvraag en daarna ben ik op pad gegaan voor het rondje rondom Noordestoek, oftewel "onze punt". Wel had ik e goed ingesmeerd, want aan zee met een beetje wind verbrand je behoorlijk snel, daa ben ik door schade en schande wel achter gekomen!

Het was heerlijk op het strand en op onze punt heb ik even heerlijk in het zonnetje op de stenen van de golfbreker gezeten. Het was erg helder, ik kon Terschelling makkelijk zien liggen.

Ik ben tot Seeduyn gelopen en daar in het Badhuys uitgebreid koffie wezen drinken. Heerlijk in het zonnetje op het terras en tegelijkertijd alle kaarten geschreven. Terug over het zomerhuizenterrein en langs de Klaas Douwes vijver, helaas had ik geen brood voor de eendjes.

Terug in het dorp heb ik nog wat gewinkeld en dat resulteerde in een buff, een trui van Vlieland en een tas van Vlieland. Nog wat lekkers gekocht voor op de hotelkamer en een patatje gegeten. De boot uitgewuifd en toen heerlijk in bad en al het zout uit m'n haren gewassen.

Morgen alweer de laatste dag, er wordt warm weer voorspeld. Dat zal hier wel meevallen, maar ik denk dat ik toch maar weer een bosdagje inlas. De rode wandeling bij Nieuwe Kooi en de gele wandeling in Bomenland zijn best leuk te combineren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danyell

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 62470

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 18 April 2014

Midweek Schiermonnikoog

15 Oktober 2013 - 16 Oktober 2013

Zeeuws Vlaanderen

14 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Rondreis Wales

14 Juni 2013 - 19 Juni 2013

Rondje Vlieland

09 Mei 2013 - 17 Mei 2013

IML Tocht Engeland

19 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Het Texelpad

22 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Ontdek het Scholtelandschap

14 September 2012 - 18 September 2012

Er gaat niets boven Groningen!

16 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Bergstadje Bad Bentheim

26 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Meerslag om Bolsward

16 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondreis Denemarken 2012

27 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Het Westerborkpad

Landen bezocht: